22 Μαρ 2015
0 σχόλια

Δυτική Ελλάδα: Γεμάτη εικονοστάσια η εθνική οδός Πύργου - Πατρών

Γεμάτη εικονοστάσια η εθνική οδός Πύργου - Πατρών
Σε «παγίδα» έχει μετατραπεί για τους διερχόμενους από την Ηλεία οδηγούς αλλά και  τους κατοίκους των όμορων πόλεων και χωριών ολόκληρο το κομμάτι της Νέας Εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου που διασχίζει την πεδινή Ηλεία.

 Το να βρει πλέον κανείς ποιο είναι το κανονικό οδόστρωμα και ποια τα μπαλώματα, αποτελεί κουίζ για δυνατά νεύρα, ενώ κάθε διασταύρωση, κάθε στροφή, κάθε δύσκολο σημείο του δρόμου, είναι «διακοσμημένο» με εικονοστάσια, στην μνήμη των αθώων οδηγών που έχασαν τη ζωή τους στον πιο «αιματοβαμμένο» ίσως δρόμο της χώρας μας!


Μια έντονη βροχόπτωση, ή και μία σιγανή αλλά που θα κρατήσει πολλή ώρα, φτάνει για να φύγουν ολόκληρα κομμάτια ασφαλτοτάπητα, ενώ πλέον σε πολλά σημεία  του δρόμου οι οδηγοί εύχονται να είχαν… βάρκα παρά αυτοκίνητο!

Πολύ δύσκολα θα βρει κανείς ένα φωτισμένο σημείο ή έναν κόμβο με φώτα καθώς, είτε οι «κυνηγοί του χαλκού» θα έχουν «σηκώσει» τα καλώδια, είτε οι λάμπες θα έχουν καεί, είτε τα φωτιστικά σώματα θα έχουν χαλάσει.

Από την άλλη, οι διερχόμενοι οδηγοί, δεν ξέρουν τι μπορεί να συναντήσουν μπροστά τους. Ίσως ένα άλογο, ή ένα κοπάδι πρόβατα, ένα γουρούνι, έναν σκύλο και στις πιο κρύες μέρες του χειμώνα μπορεί και καμιά αλεπού. Ή τα ήρεμα βράδια του καλοκαιριού μια θεριζοαλωνιστική μηχανή και ένα τρακτέρ με ρυμούλκα χωρίς φώτα!

Ανά πάσα στιγμή η ζωή των ανθρώπων που κινούνται στον συγκεκριμένο δρόμο βρίσκεται σε κίνδυνο.

Δεν είναι εξάλλου τυχαίο που η δεύτερη κύρια δραστηριότητα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λεχαινών, που ευτυχώς βρίσκεται «πάνω» στην Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, είναι η παροχή βοήθειας σε τροχαία ατυχήματα και όχι μόνο!

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στην εφ. «Πατρίς»  ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λεχαινών κ. Αργύρης Φαλίδας: «Η υπηρεσία μας καλείται τακτικά να επέμβει στην Νέα Εθνική Οδό Πατρών- Πύργου για την παροχή βοήθειας είτε αυτή είναι απεγκλωβισμός θυμάτων τροχαίου ατυχήματος, είτε για την πλύση του οδοστρώματος μετά από κάποιο ατύχημα, είτε για την απομάκρυνση τμημάτων ελαστικών, είτε για την απομάκρυνση αγροτικών προϊόντων που έπεσαν από κάποιο τρακτέρ ή φορτηγό και για πολλές ακόμα περιπτώσεις.

 Είναι χαρακτηριστικό το ότι η παροχή βοήθειας στην Εθνική Οδό είναι η δεύτερη προτεραιότητά μας μετά τις δασικές πυρκαγιές που βρίσκονται στην πρώτη θέση. Από εκεί και πέρα, μέσα σε διάστημα ενός χρόνου, η υπηρεσία μας θα επέμβει πιο πολύ στην Εθνική Οδό παρά σε πυρκαγιές σε σπίτια!».

Πολύ κοντά – ευτυχώς – στη Νέα Εθνική Οδό Πατρών- Πύργου βρίσκεται και το Κέντρο Υγείας Βάρδας που στην κυριολεξία κάθε χρόνο, αν και οι ειδικότητές του δεν είναι χειρουργικές και ορθοπεδικές, σώζει ζωές!

Μιλώντας στην εφ. «Πατρίς» ο Διευθυντής του Κέντρου Υγείας Βάρδας κ. Νίκος Χούντρας ανέφερε χαρακτηριστικά:

 «Δεχόμαστε πολύ τακτικά περιστατικά από τροχαία ατυχήματα στη Νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου. Στο Κέντρο Υγείας όμως δεν έχουμε ειδικότητες χειρουργικές και ορθοπεδικές, είμαστε σχεδόν όλοι παθολόγοι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα προσπαθήσουμε να σώσουμε έναν συνάνθρωπό μας.

 Έχουμε διασωληνώσει πάρα πολλά θύματα τροχαίων για να πάνε στη συνέχεια στα νοσοκομεία του νομού ή της Πάτρας. Ευτυχώς όμως, μπορούμε να πούμε ότι το τελευταίο διάστημα, με τη μείωση των αυτοκινήτων ή των άσκοπων μετακινήσεων λόγω της οικονομικής κρίσης έχουν περιοριστεί σε ελάχιστα τα περιστατικά, τουλάχιστον τα σοβαρά. Ελπίζουμε όταν θα γίνει η Ολύμπια Οδός να σταματήσουν εντελώς».

Κάθε πεντακόσια μέτρα περίπου και ένα εικονοστάσι.

 Κάθε πεντακόσια μέτρα και μια ζωή έχει χαθεί. Αυτή είναι η τραγική ιστορία των 96 χιλιομέτρων του οδικού άξονα  που συνδέουν τον Πύργο με την Πάτρα. Ένας δρόμος καρμανιόλα στον οποίο τα τελευταία  είκοσι χρόνια έχει αφήσει την τελευταία του πνοή ο πληθυσμός ενός μεγάλου χωριού, ενώ δεκάδες έχουν τραυματιστεί σοβαρά και εκατοντάδες ελαφρά.

Και όμως κανείς από τους αρμοδίους δεν συγκινείται αφού όπως φαίνεται βάζουν το χρήμα πάνω από την ανθρώπινη ζωή. Είκοσι και πλέον χρόνια το αίμα των ανθρώπων που έχει ποτίσει την άσφαλτο «φωνάζει»… σε ώτα μη ακουόντων.

Η στυγνή πραγματικότητα των αριθμών καθιστά επιτακτική την ανάγκη της κατασκευής ενός δρόμου με τις συνθήκες που απαιτούνται για ασφαλή οδήγηση προστατεύοντας στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό την σωματική ακεραιότητα των ανθρώπων που τον χρησιμοποιούν.

Το 2014 έγιναν 110 τροχαία έναντι 122 στο νομό εκ των οποίων το 90% στο δρόμο Πύργου - Πάτρας. Έχασαν την ζωή τους 14 άτομα έναντι 26 το 2013, τραυματίστηκαν σοβαρά 18  και ελαφρά 111. Το 2013 ελαφρά 81 και σοβαρά 15.

Η μείωση που διαπιστώνεται οφείλεται στο γεγονός ότι λόγω της κρίσης μειώθηκε κατά πολύ ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορεί στους δρόμους.

Υπολογίζεται ότι το ποσοστό της μείωσης φθάνει και το 40% . Μία καθοδική τάση η οποία σταδιακά έχει αρχίσει από τα τέλη του 2011 και κορυφώνεται  όσο πλησιάζουμε στο 2015 αφού οι άνεργοι αυξήθηκαν.

 Παράλληλη πορεία ακολούθησαν και   οι μειώσεις των εισοδημάτων με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες των ΙΧ να περιορίζουν τις κινήσεις τους στις απαραίτητες.

Χάνονται… οι νέοι

Το  60- 70 %  των ανθρώπων που έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο είναι νέοι από 18 έως 44 ετών, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που μετά από ένα ατύχημα καθηλώθηκαν σε μία αναπηρική καρέκλα και άλλαξε η ζωή τους. Υπολογίζεται ότι τελευταία το ποσοστό έχει πέσει στο 10% συνολικά των ατυχημάτων που γίνονται στο νομό και κυρίως στο δρόμο «καρμανιόλα» ενώ πριν από το 2011 έφθανε και το 18% με βάση τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηλείας.

Διασταυρώσεις θανάτου

Πριν  την τοποθέτηση των φωτεινών σηματοδοτών τα πρωτεία κατείχαν οι διασταυρώσεις της Κουρούτας, της Μαραθιάς, του  Κοροίβου (ΟΔΥ) στην Γαστούνη και το Ψάρι στην Βάρδα.  Η τοποθέτηση των φαναριών μείωσε την συχνότητα των ατυχημάτων στις διασταυρώσεις αυτές, αλλά  το 95% αυτών που γίνονται  σήμερα στα σημεία αυτά είναι θανατηφόρα.  Ιδιαίτερα επικίνδυνες και αυτές του Τραγανού, των Λεχαινών και  Κουρτεσίου  όπου η συχνότητα αν και δεν είναι η ίδια παραμένει σε υψηλά επίπεδα και κυρίως έχουμε πολύ σοβαρούς τραυματισμούς.

Στα όρια εντός του Νομού Αχαΐας το πιο επικίνδυνο σημείο είναι τα «Τσουκαλεϊκα» όπου το τελευταίο διάστημα και μέσα στο 2014 έχουν χάσει την ζωή τους τουλάχιστον πέντε άτομα.

Κυλλήνη-Εθνική Οδός

Μολονότι είναι ένας δρόμος εκτός του οδικού άξονα Πύργου - Πάτρας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κυκλοφοριακής ροής όμως των οχημάτων που κινούνται στο εθνικό δίκτυο λόγω του ότι εξυπηρετεί τα νησιά Ζάκυνθος και Κεφαλλονιά και αποτελεί την μοναδική δίοδο για την πρόσβαση αυτοκινήτων, φορτηγών, λεωφορείων  και δικύκλων στα καράβια που εκτελούν τα δρομολόγια προς τα δύο νησιά. Ένας δρόμος που συνεχώς χάνονται ανθρώπινες ζωές παρά τις βελτιώσεις που έχουν γίνει αφού σε ένα σημείο λίγο πριν την διασπορά η στροφή είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη.

Πύργος - Κυπαρισσία-Αρχ. Ολυμπία

Οι οδικοί άξονες που συνδέουν την πρωτεύουσα του νομού με την Μεσσηνία και την Αρκαδία κρύβουν παγίδες θανάτου που θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις  για να σταματήσει ο φόρος αίματος που κάθε χρόνο πληρώνουμε.

Ειδικότερα προς Ζαχάρω οι στροφές στο πρώην εργοστάσιο πορτοκαλιών,  ο δρόμος στο κέντροΈναστρον και η διασταύρωση του Θολού είναι τα πιο επικίνδυνα σημεία όπου έχουμε θρηνήσει θύματα. Επίσης προς Ολυμπία στις  διασταυρώσεις  της Σαλμώνης, της Παλαιοβαρβάσαινας και του Στρεφίου έχουν χάσει δεκάδες άνθρωποι την ζωή τους τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Ταχύτητα, οινόπνευμα, ουσίες  και δρόμος

Κύρια αίτια των τροχαίων η ταχύτητα και η κακή κατάσταση του δρόμου καθώς επίσης και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών με βάση τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηλείας

«Η υπέρβαση διαχωριστικών λωρίδων, η μέθη είναι από τους βασικούς παράγοντες πρόκλησης ατυχήματος. Από την ανάλυση των στοιχείων διαπιστώνεται ότι κύριο αίτιο είναι η υπερβολική ταχύτητα  αφού το 50% αφορά εκτροπές οχημάτων. Ο δεύτερος σημαντικός παράγοντας είναι η παραβίαση προτεραιότητας  καθώς επίσης και η μέθη. Παράλληλα ένα μεγάλο ποσοστό που αγγίζει το 15%  οφείλεται σε χρήση ναρκωτικών ουσιών που δεν αποδεικνύεται στο σημείο. Δεν είναι λίγες περιπτώσεις που στο δρόμο, κυρίως εκεί που υπάρχει ευθεία, δημιουργούνται συνθήκες ανάπτυξης μεγαλύτερης  ταχύτητας από το επιτρεπτό και από την κατασκευή τους παρουσιάζουν μεγάλη επικινδυνότητα», επεσήμανε ο Αστυνομικός Διευθυντής κ Γιώργος Κωστόπουλος.

Πηγή: patrisnews
Πληροφορίες: tempo24.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Toggle Footer
Top