Στον κατάλογο με τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα της επόμενης δεκαετίας συμπεριλαμβάνεται η αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα-Πύργος-Κατάκολο-Καλαμάτα.
Όπως έχει επισημάνει η ¨ΠΡΩΤΗ¨ οι ελπίδες για τη χρηματοδότηση του έργου πέφτουν στο περιβόητο «Πακέτο Γιουνκέρ».
Όπως όμως γράφει το εξειδικευμένο στον τομέα των υποδομών πόρταλ ypodomes.com,«σε περίπτωση που δεν καταφέρει να χρηματοδοτηθεί θα οδεύσει ως έργο νέας γενιάς.
Το κόστος του εκτιμάται στα 600εκ.ευρώ αλλά υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις που κατεβάζουν το κόστος σημαντικά.»
Σύμφωνα πάντως με το ρεπορτάζ η προετοιμασία για την επόμενη γενιά σιδηροδρομικών έργων συνεχίζεται τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από την ΕΡΓΟΣΕ.
Η μητρική και η συνδεόμενη εταιρεία έχουν κλειδώσει σειρά από έργα που πρόκειται να κατασκευαστούν μέσα από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Όμως η προσπάθεια της ανάπτυξης ενός σοβαρού σιδηροδρομικού δικτύου δεν σταματά εδώ καθώς η χώρα μας παραμένει ουραγός σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες με ένα μικρό δίκτυο ενώ τα πράγματα δυσχεραίνει και το γεωγραφικό ανάγλυφο που επίσης κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη.
Τα καλά νέα από την Ευρώπη είναι ότι "αγκαλιάζουν" οτιδήποτε σιδηροδρομικό δεδομένου του κορεσμού στις περισσότερες χώρες (και στην Ελλάδα εσχάτως) των οδικών έργων.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ
Η χώρα μας εκμεταλλευόμενη τη γεωγραφική της θέση έχει ξεκινήσει τον σχεδιασμό των έργων που θα μας απασχολήσουν την επόμενη δεκαετία.
Τα μεγαλύτερα project είναι:
Νέος Σιδηροδρομικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη-Τοξότες Ξάνθης:
Πρόκειται για μία νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή που θα πηγαίνει σχεδόν κατά μήκος με την Εγνατία Οδό. Θα περνά από την Καβάλα και το νέο λιμάνι στη Νέα Καρβάλη.
Το κόστος είναι αρκετά μεγάλο με τις πρώτες άγουρες εκτιμήσεις να το προσδιορίζουν σε περίπου 1 δισ ευρώ. Με τη λειτουργία του θα μειώνει την χρονοαπόσταση από την Αλεξανδρούπολη κατά τουλάχιστον 2 ώρες.
Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θριάσιο-Σφίγγα (Θήβα): Είναι η σιδηροδρομική "παράκαμψη της Αττικής. Θα δημιουργήσει ένα νέο σιδηροδρομικό άξονα που θα δώσει λύση στην (μελλοντικά μέχρι το 2020) κορεσμένη γραμμή ΣΚΑ-Οινόη-Θήβα.
Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 350εκ.ευρώ και περιλαμβάνει διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση αλλά βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο.
Διακρατικό Σιδηροδρομικό έργο Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο-Μπουργκάς. Το έργο αυτό έχει ήδη προταθεί στο ελληνικό του τμήμα στο Πακέτο Γιουνκέρ. Σε περίπτωση που δεν ευτυχήσει να χρηματοδοτηθεί τότε θα οδεύσει στα έργα επόμενης γενιάς.
Διακρατικό Σιδηροδρομικό έργο Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή-Πόγραδετς. Αυτό το έργο μόλις ξεκίνησε μέσω Interreg και μελετάται. Θεωρείται ως ένα ελπιδοφόρο έργο που θα ενώσει θα πρώτη φορά το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας με εκείνο της Αλβανίας.
Αναβάθμιση Γραμμής Πάτρα-Πύργος-Κατάκολο-Καλαμάτα. Σαν έργο έχει ενταχθεί στο Πακέτο Γιουνκέρ. Σε περίπτωση που δεν καταφέρει να χρηματοδοτηθεί θα οδεύσει ως έργο νέας γενιάς.
Το κόστος του εκτιμάται στα 600εκ.ευρώ αλλά υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις που κατεβάζουν το κόστος σημαντικά.
Το ίδιο ισχύει και για την επέκταση του Προαστιακού της Αθήνας προς Λαύριο αλλά και προς Ραφήνα.
Δημήτρης Ζιάκας
dimziak@gmail.com
Πηγή: protinews.gr
Όπως έχει επισημάνει η ¨ΠΡΩΤΗ¨ οι ελπίδες για τη χρηματοδότηση του έργου πέφτουν στο περιβόητο «Πακέτο Γιουνκέρ».
Όπως όμως γράφει το εξειδικευμένο στον τομέα των υποδομών πόρταλ ypodomes.com,«σε περίπτωση που δεν καταφέρει να χρηματοδοτηθεί θα οδεύσει ως έργο νέας γενιάς.
Το κόστος του εκτιμάται στα 600εκ.ευρώ αλλά υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις που κατεβάζουν το κόστος σημαντικά.»
Σύμφωνα πάντως με το ρεπορτάζ η προετοιμασία για την επόμενη γενιά σιδηροδρομικών έργων συνεχίζεται τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από την ΕΡΓΟΣΕ.
Η μητρική και η συνδεόμενη εταιρεία έχουν κλειδώσει σειρά από έργα που πρόκειται να κατασκευαστούν μέσα από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Όμως η προσπάθεια της ανάπτυξης ενός σοβαρού σιδηροδρομικού δικτύου δεν σταματά εδώ καθώς η χώρα μας παραμένει ουραγός σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες με ένα μικρό δίκτυο ενώ τα πράγματα δυσχεραίνει και το γεωγραφικό ανάγλυφο που επίσης κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη.
Τα καλά νέα από την Ευρώπη είναι ότι "αγκαλιάζουν" οτιδήποτε σιδηροδρομικό δεδομένου του κορεσμού στις περισσότερες χώρες (και στην Ελλάδα εσχάτως) των οδικών έργων.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ
Η χώρα μας εκμεταλλευόμενη τη γεωγραφική της θέση έχει ξεκινήσει τον σχεδιασμό των έργων που θα μας απασχολήσουν την επόμενη δεκαετία.
Τα μεγαλύτερα project είναι:
Νέος Σιδηροδρομικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη-Τοξότες Ξάνθης:
Πρόκειται για μία νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή που θα πηγαίνει σχεδόν κατά μήκος με την Εγνατία Οδό. Θα περνά από την Καβάλα και το νέο λιμάνι στη Νέα Καρβάλη.
Το κόστος είναι αρκετά μεγάλο με τις πρώτες άγουρες εκτιμήσεις να το προσδιορίζουν σε περίπου 1 δισ ευρώ. Με τη λειτουργία του θα μειώνει την χρονοαπόσταση από την Αλεξανδρούπολη κατά τουλάχιστον 2 ώρες.
Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θριάσιο-Σφίγγα (Θήβα): Είναι η σιδηροδρομική "παράκαμψη της Αττικής. Θα δημιουργήσει ένα νέο σιδηροδρομικό άξονα που θα δώσει λύση στην (μελλοντικά μέχρι το 2020) κορεσμένη γραμμή ΣΚΑ-Οινόη-Θήβα.
Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 350εκ.ευρώ και περιλαμβάνει διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση αλλά βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο.
Διακρατικό Σιδηροδρομικό έργο Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο-Μπουργκάς. Το έργο αυτό έχει ήδη προταθεί στο ελληνικό του τμήμα στο Πακέτο Γιουνκέρ. Σε περίπτωση που δεν ευτυχήσει να χρηματοδοτηθεί τότε θα οδεύσει στα έργα επόμενης γενιάς.
Διακρατικό Σιδηροδρομικό έργο Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή-Πόγραδετς. Αυτό το έργο μόλις ξεκίνησε μέσω Interreg και μελετάται. Θεωρείται ως ένα ελπιδοφόρο έργο που θα ενώσει θα πρώτη φορά το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας με εκείνο της Αλβανίας.
Αναβάθμιση Γραμμής Πάτρα-Πύργος-Κατάκολο-Καλαμάτα. Σαν έργο έχει ενταχθεί στο Πακέτο Γιουνκέρ. Σε περίπτωση που δεν καταφέρει να χρηματοδοτηθεί θα οδεύσει ως έργο νέας γενιάς.
Το κόστος του εκτιμάται στα 600εκ.ευρώ αλλά υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις που κατεβάζουν το κόστος σημαντικά.
Το ίδιο ισχύει και για την επέκταση του Προαστιακού της Αθήνας προς Λαύριο αλλά και προς Ραφήνα.
Δημήτρης Ζιάκας
dimziak@gmail.com
Πηγή: protinews.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου