Υπερδιπλασιάστηκαν τα θύματα phishing στην Ελλάδα με τουλάχιστον 2.500 πολίτες να «τσιμπούν» καθημερινά και να αποκαλύπτουν σε αγνώστους προσωπικά δεδομένα τους όπως οι κωδικοί του e-banking τους!
Φωτιά έχουν πάρει τα τηλέφωνα των δικηγορικών γραφείων τελευταία από πολίτες που έπεσαν θύματα phishing, ενός φαινομένου ηλεκτρονικής απάτης που βρίσκεται σε έξαρση, κατά το οποίο οι επιτήδειοι μιμούνται αξιόπιστες οντότητες (τράπεζες, δημόσιους οργανισμούς) προκειμένου τα θύματα-στόχοι να τους αποκαλύψουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως είναι οι κωδικοί του e-banking, ώστε εκείνοι μετά να αλιεύσουν από τους συγκεκριμένους λογαριασμούς, μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, μεγάλα χρηματικά ποσά.
Δεκάδες χιλιάδες είναι τα ηλεκτρονικά μηνύματα phishing το τελευταίο 5μηνο στα οποία οι επιτιθέμενοι υποδύονται ψηφιακές υπηρεσίες του κράτους, όπως είναι το gov.gr (για υποτιθέμενη επιστροφή φόρου), ή επιδοματικές πολιτικές, όπως το Market Pass, το Power Pass (για την εκταμίευση κάποιας επόμενης δόσης), με χιλιάδες πολίτες να την πατάνε αποκαλύπτοντας προσωπικά τους δεδομένα.
Έκαναν φτερά
«Είναι πολύ εύκολο να την πατήσει κανείς» σχολιάζει στα «ΝΕΑ» δικηγόρος που αυτή την περίοδο χειρίζεται δύο τέτοιες υποθέσεις.
Στη μία περίπτωση, πολιτικός μηχανικός δέχθηκε κλήση από αριθμό κινητού από κάποιον που υποστήριζε ότι είναι από την ΑΑΔΕ και ζητούσε να του επιβεβαιώσει το IBAN σε σύνδεσμο που του είχε σταλεί στο Viber ώστε να λάβει πίσω κάποιο ποσό.
Από τον λογαριασμό του θύματος έκαναν φτερά 22.000 ευρώ σε δύο δόσεις, μία των 10.000 ευρώ και μία των 12.000 ευρώ.
Η δεύτερη περίπτωση αφορά λογιστή ο οποίος έλαβε απατηλό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από υποτιθέμενη τράπεζα, μέσω του οποίου του ζητούσαν να επικαιροποιήσει στοιχεία για να λάβει δόση του Market Pass, με αποτέλεσμα να βάλει τους κωδικούς του e-banking του και να χάσει 38.000 ευρώ.
Συνήθως, τα χρήματα μεταφέρονται σε ενδιάμεσο λογαριασμό και ακολούθως περνούν σε άλλον λογαριασμό στο εξωτερικό, με τον νομικό κόσμο να επισημαίνει ότι οι τράπεζες, οι οποίες γνωρίζουν τις συνήθεις συναλλαγές των πελατών τους, θα μπορούσαν να θεσπίσουν κάποιο «αλέρτ» που να παγώνει τη διαδικασία προσωρινά μέχρι να διευκρινιστεί αν είναι ή όχι απάτη, ενώ σημειώνουν ότι το κέρδος των τραπεζών από τις προμήθειες για τις μεταφορές χρημάτων μέσω phishing δεν είναι ευκαταφρόνητο.
Δείτε περισσότερα στο in.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου