Αυτά είναι τα 5 μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και αλλάζουν την Ελλάδα
Απρόσκοπτα και με ασφάλεια θα πραγματοποιούνται οι μετακινήσεις των πολιτών μόλις ολοκληρωθούν τα εμβληματικά οδικά και συγκοινωνιακά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Μια δέσμη έργων με καθοριστική συμβολή στη βελτίωση των μετακινήσεων, τη μεγέθυνση και βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης βρίσκεται υπό κατασκευή.
Πρόκειται για ένα πακέτο με οδικούς άξονες που θα φέρουν πιο κοντά στρατηγικής σημασίας περιοχές της χώρας, ενισχύοντας την ασφάλεια των ταξιδιωτών, αλλά και συγκοινωνιακά έργα που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις των πολιτών, βελτιώνοντας τις περιβαλλοντικές συνθήκες δια του παροπλισμού μεγάλου όγκου ΙΧ.
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65
Ένα από τα κομβικής σημασίας έργα είναι ο Ε65, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, με μήκος 237 χλμ. Το έργο αφορά στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμου ημικόμβο με Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α.Κ. Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό μετά την Οξύνεια (συνολικό μήκος 181 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος της Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας (συνολικό μήκος 57 χλμ.).
Σε πιο προχωρημένο στάδιο (94%) βρίσκεται το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα, μήκους 32,5% που θα παραδοθεί εντός του 2024. Νωρίτερα εντός του ίδιου έτους θα είναι έτοιμο το κομμάτι Τρίκαλα-Καλαμπάκα που εντάσσεται στο βόρειο τμήμα, Τρίκαλα-Εγνατία.
Στην παρούσα φάση, στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) έχει παραδοθεί και λειτουργεί πλήρως το τμήμα από Α/Κ Ξυνιάδας έως και τον Α/Κ Τρικάλων συνολικού μήκους 77,5 χιλιομέτρων, καθώς και 14,2 χλμ. του νότιου τμήματος (Ημικομβος Ε65 στον Α.Θ.Ε. έως Α/Κ Καρπενησίου).
Στο σύνολό του ο Ε65, που θα επιτρέψει τη μετακίνηση από την Αθήνα στα Τρίκαλα (και αντίστροφα) σε λιγότερες από 3 ώρες, θα είναι έτοιμος μέχρι το τέλος της τετραετίας.
Πάτρα-Πύργος
Το έργο, που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2025, θα έχει μήκος 75 χλμ. και έχει χωριστεί σε 3 εργοτάξια, καθένα εκ των οποίων το έχει αναλάβει από ένας όμιλος.
Ο όμιλος ΑΒΑΞ έχει αναλάβει το πρώτο, μήκους 21 χλμ., τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα, που χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το πρώτο (Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαία) είναι 13 χλμ. και λογίζεται ως το πιο απαιτητικό δεδομένου ότι αφορά σε διαπλάτυνση της εθνικής οδού με παράλληλη κυκλοφορία. Το υπόλοιπο τμήμα είναι νέα κατασκευή (νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας).
Το τμήμα από Καραίικα έως Γαστούνη κατασκευάζεται από την ΑΚΤΩΡ, ενώ το τμήμα από Γαστούνη έως Πύργο από την ΤΕΡΝΑ.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα. Οκτώ κόμβοι συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.
Στο Πάτρα-Πύργος θα εφαρμοστεί το σύστημα της χιλιομετρική χρέωσης, με τους χρήστες να πληρώνουν για τα χιλιόμετρα που διανύνουν, όπως συμβαίνει στην Ολύμπια Οδό.
Άκτιο-Αμβρακία
Με μήκος 48,5 χλμ. πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Δυτική Ελλάδα και μέχρι το τέλος του 2023 εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο, καθώς εκτελούνται εργασίες ασφαλτόστρωσης σε όλο το μήκος του τελευταίου υπό κατασκευή τμήματος που θα συνδέσει την Παράκαμψη Αμφιλοχίας με την περιοχή της Βόνιτσας.
Σε πλήρη ολοκλήρωση θα ξεκινά από Α/Κ Αμβρακίας της Ιόνιας Οδού και θα καταλήγει στην υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας – Ακτίου παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας.
Ορόσημο του έργου ήταν η παράδοση Παράκαμψη της Αμφιλοχίας – μήκους 17 χλμ.- τον Ιούλιο του 2022, η οποία -μεταξύ άλλων- απάλλαξε την πόλη από την κυκλοφορία των οχημάτων που διέρχονταν από και προς τη δυτική ακτή και τα νησιά του Ιονίου.
Με τη λειτουργία του συνόλου του νέου αυτοκινητόδρομου η διαδρομή Λευκάδα-Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ θεαματική θα είναι, επίσης, η μείωση των αποστάσεων προς Άκτιο, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα.
ΒΟΑΚ
Με προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ και μήκος περί τα 300 χλμ., ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται στην Ευρώπη και θα ενώσει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία.
Έχει χωριστεί σε τρία διακριτικά μέρη, με τα δύο (Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος-Νεάπολη) να είναι συμβασιοποιημένα, ενώ εξελίξεις θα έχουμε σύντομα και στο τμήμα παραχώρησης Χανιά-Ηράκλειο, μήκους 157.5 χλμ. και προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, μέσα στις προσεχείς εβδομάδες θα γνωστοποιηθεί η ακριβής ημερομηνία που θα αποκαλύψει ποιος θα είναι ο ανάδοχος για το τμήμα παραχώρησης του ΒΟΑΚ, με διεκδικητές την -«ΕΝΩΣΗ ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ» «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM», τη -«ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών, Ακινήτων, Κατασκευών» και την -«ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.».
Μετρό Θεσσαλονίκης και Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας
Για το τέλος αφήσαμε δύο σπουδαία έργα Μετρό, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον φυσικά να συγκεντρώνει αυτό της Θεσσαλονίκης που θα λειτουργήσει εντός του 2024, αρχικά μέσω της βασικής γραμμής, μήκους 9 χμλ. και με 13 σταθμούς.
Όπως έχει γίνει γνωστό, οι συρμοί του Μετρό θα είναι driverless (δίχως οδηγό), ενώ επί των αποβαθρών θα υπάρχουν αυτόματες θύρες, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, υψώνοντας ασπίδα προστασίας στους επιβάτες.
Στις 4 Οκτωβρίου υπεγράφη και η σύμβαση ανάμεσα στη Διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» και την κοινοπραξία «THEMA ΑΕ», για τη λειτουργία και τη συντήρηση του μέσου σταθερής τροχιάς σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο του σταθμού «Αγία Σοφία».
Περνώντας στο Μετρό της Αθήνας, πλέον σε περίοπτη θέση βρίσκεται η Γραμμή 4 (πορτοκαλί) που σε πρώτο στάδιο θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου και θα καταλήγει στο Γουδή, με τους εξής ενδιάμεσους σταθμούς:
Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή.
Η Γραμμή 4, που θα έχει μήκος 12,8 χλμ., και θα εξυπηρετεί 350.000 πολίτες, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2029.
Πηγή: gargalianoionline.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου