20 Απρ 2015
0 σχόλια

Πυργιώτισσα σπουδάστρια καταγγέλλει «ρατσιστική συμπεριφορά» στο Εμπορικό Ναυτικό

Σοφία Χρονοπούλου
Η εισαγωγή της Σοφίας Χρονοπούλου στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Ιονίων Νήσων, μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων, σήμανε γι’ αυτή την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στη ζωή της, γεμάτο όνειρα και ελπίδες.

 Επέλεξε να γίνει Αξιωματικός του Εμπορικού Ναυτικού, αλλά τη χαρά, διαδέχθηκε η απογοήτευση, αφού ήρθε αντιμέτωπη με «ρατσιστικές συμπεριφορές»


 όπως λέει στην επιστολή της προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Καμμένο, όταν χρειάστηκε να κάνει το πρώτο της εκπαιδευτικό ταξίδι. Ένα ταξίδι, απαραίτητο για να συνεχίσει τις σπουδές της και το οποίο, δεν μπορεί να κάνει γιατί…είναι κορίτσι.

   Στην επιστολή της προς τον Πάνο Καμμένο, η Σοφία Χρονοπούλου, εκφράζει τη δυσαρέσκεια και την απογοήτευσή της, για την αντιμετώπιση που είχε από τις εταιρείες στις οποίες απευθύνθηκε αλλά και για τις νοοτροπίες που θυμίζουν παλιές εποχές, αφού της υπέδειξαν (!) να… «βρει κάποιο γνωστό», για να μπορέσει να εξασφαλίσει θέση σε καράβι, ακολουθώντας ουσιαστικά το δρόμο του «ρουσφετιού».

 Αυτή η εξέλιξη, δυστυχώς - επισημαίνει η φοιτήτρια - την αναγκάζει να διακόψει τις σπουδές της. Έτσι, εξανεμίζονται - όπως σημειώνει - οι ελπίδες της να σταδιοδρομήσει ως Αξιωματικός του Εμπορικού Ναυτικού και…γιατί όχι «να γίνει μια από τους λίγους, μια από εκείνους που θα μπορεί να είναι «η πρώτη»…» όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

Η επιστολή

Στην επιστολή της προς τον Υπουργό Εθνικής ΄Αμυνας Πάνο Καμμένο, η Σοφία Χρονοπούλου από τον Πύργο, αναφέρει

   «Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

    Σας στέλνω την παρούσα επιστολή για να σας εκφράσω τη δυσαρέσκεια και την απογοήτευσή μου στην προσπάθειά μου να σπουδάσω απρόσκοπτα στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Ιονίων Νήσων, ως πρωτοετής σπουδάστρια.

   Κατά την διάρκεια της αναζήτησης πλοίου  για το πρώτο εκπαιδευτικό μου ταξίδι (Β΄εξάμηνο) -το οποίο είναι υποχρεωτικό για να συνεχίσω τις σπουδές μου- αντιμετώπισα μια πρωτοφανή ρατσιστική αντιμετώπιση από τις Ναυτιλιακές εταιρείες ως προς το φύλο. Καμία από τις εταιρείες, στις οποίες πήγα η ίδια, δεν ενδιαφερόταν να πάρει σε ταξίδι ένα κορίτσι.

Όλοι δε, μου συνιστούσαν «να βρω κάποιο γνωστό», δηλαδή ουσιαστικά με παρωθούσαν να ακολουθήσω το δρόμο του «ρουσφετιού».

   Από την στιγμή που εισάγονται γυναίκες στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού είναι δυνατόν να λαμβάνει χώρα αυτός ο ρατσισμός εναντίον τους; Είναι δυνατόν να χρειάζεται στις ημέρες μας «μέσον» για να εξασφαλίσω την υπηρεσία που είναι υποχρεωτική για την φοίτησή μου στην Ακαδημία; Γιατί δε,  η ίδια η  Ακαδημία δεν παρέχει διευκολύνσεις εύρεσης εκπαιδευτικού ταξιδιού;

   Δυστυχώς,  είμαι αναγκασμένη, λόγω των συνθηκών που ισχύουν, να εγκαταλείψω στο β΄ εξάμηνο τις σπουδές μου.

 Καθώς δεν έχω επαρκείς πόρους για να συνεχίσω να διαμένω εκτός οικογενειακής εστίας –που βρίσκεται στον Πύργο Ηλείας- και το ταξίδι θα μου κάλυπτε όχι μόνον την απρόσκοπτη φοίτηση αλλά και την οικονομική κάλυψη για να συνεχίσω τις σπουδές μου, οι προσδοκίες και οι ελπίδες που είχα εναποθέσει με την τοποθέτηση ως πρώτη επιλογή στο μηχανογραφικό μου την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού, πριν 1 χρόνο, εξανεμίστηκαν.

   Είμαι 19 ετών, χωρίς πόρους και γυναίκα, που διάλεξε να κάνει μια προσπάθεια να αλλάξει τη ζωή της και της οικογένειάς της, να γίνει «η πρώτη», όπως διαφημίζεται στην ιστοσελίδα σας, με αυτές τις σπουδές.

   Θα σας παρακαλούσα με κάποιον τρόπο να μεριμνήσετε, τόσο για μένα, όσο και για τωρινές ή μελλοντικές συμφοιτήτριες, που αγαπούμε αυτό που διαλέξαμε και δεν μας δίνεται καμία δυνατότητα να το πραγματώσουμε.

Με εκτίμηση

Χρονοπούλου Ευγενία - Σοφία»

Επιμέλεια Νάνσυ Σπυροπούλου
Πηγή: patrisnews.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Toggle Footer
Top