31 Δεκ 2012
0 σχόλια

Οχι άλλη απαξίωση στην Ηλεία


Λίγες ώρες πριν εκπνεύσει και αυτή η χρονιά, αναπόφευκτα, ο κάθε Ηλείος πολίτης κάνει έναν απολογισμό για το τι έγινε ή δεν έγινε τόσο στην προσωπική του ζωή, όσο και στον τόπο που ζει.
Σε ό,τι αφορά τον δεύτερο τομέα ο απολογισμός είναι αποκαρδιωτικός. Το 2012 ήταν από κάθε άποψη η χειρότερη χρονιά για την Ηλεία από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ίσως.

Η Ηλεία είναι ο μοναδικός νομός της νοτιοδυτικής χώρας στον οποίο δεν προχώρησε κανένα από τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα. Για παράδειγμα στους όμορους νομούς κάποια πράγματα προχώρησαν (Αρκαδία, ο δρόμος όπως και στη Μεσσηνία, στην Αχαΐα τελείωσαν το λιμάνι, συνεχίζουν τον προαστιακό κ.λ.π.).


Στην Αιτωλοακαρνανία προχωρούν με ένταξη στο ΕΣΠΑ οδικά έργα ύψους 130 εκ. ευρώ. Υπάρχουν δε, σωρεία έργων που εκτελούνται ή πρόκειται άμεσα να εκτελεστούν σε άλλους νομούς παρά την οικονομική συγκυρία.

Στην Ηλεία η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Πρώτιστο θέμα η Ολυμπία Οδός με τις γνωστές εξελίξεις και σε αναμονή της συνάντησης με τον Πρωθυπουργό.

Πέραν αυτού, μέσα στο 2012 δεν έγινε τίποτα ούτε με το αεροδρόμιο Ανδραβίδας, ούτε με τα λιμάνια, ούτε με τα σκουπίδια κ.λ.π. Όπου υπήρξε πρόοδος ήταν σε γραφειοκρατικό επίπεδο, αλλά και πάλι χωρίς τελική έγκριση.
Επίσης οι στρατηγικές τουριστικές επενδύσεις σε Μούτελη και Κορακοχώρι που κόλλησαν στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.

Και δεν μένουμε εκεί τι να πρωτοθυμηθούμε για τη Σχολή Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (!) τη στιγμή που έρχεται το νομοσχέδιο-σκούπα μέχρι τέλος Φεβρουαρίου για τη συγχώνευση και κατάργηση τμημάτων ΤΕΙ σε όλη τη χώρα ή το «πολυδιαφημισμένο» αγροτικό ινστιτούτο του ΕΘΙΑΓΕ στον Κόροιβο, τη στιγμή που ο νομός ζει και αναπνέει από τον αγροτικό τομέα.

Αποκομμένος παραμένει ο νομός από σιδηρόδρομο. Η ανάπτυξή του όπως και του προαστιακού σταματάει στην Πάτρα και δεν γίνεται πουθενά λόγος για επέκτασή του στην Ηλεία.

Υπάρχουν πάμπολλα μεγάλα έργα που μπορούν να σηματοδοτήσουν την ανάπτυξη και για τα οποία χρειαζόμαστε πολλές σελίδες για να τα καταγράψουμε. Αναφέραμε ενδεικτικά κάποια από αυτά.

Μέχρι τώρα βλέπουμε μόνο σχέδια. Σχέδιο για την ολοκληρωμένη τουριστική πρόταση για το πάρκο οικοανάπτυξης στον Καϊάφα, σχέδιο για το οροπέδιο της Φολόης, σχέδιο για τη μαρίνα Κατακόλου, σχέδιο για το φυσικό αέριο μέσω Μεγαλόπολης, κ.ά.


Και φυσικά ούτε καν σχέδιο για το μεγαλύτερο (εντός νομού) έργο που είναι ο λεγόμενος «παραλιακός δρόμος» που θα σήμαινε την πραγματική ανάπτυξη των παραλιών του νομού.

Υπ' αυτές τις συνθήκες δίκαια ο κάθε Ηλείος πολίτης αισθάνεται οργή και θυμό για όλους αυτούς που ενώ έχουν στα χέρια τους τις τύχες του τόπου αγνοούν επιδεικτικά την Ηλεία.

Δίκαια ο Ηλείος πολίτης φωνάζει «όχι άλλη απαξίωση». Δίκαια ο Ηλείος πολίτης θυμώνει με όλους αυτούς που έφεραν τον νομό στην τελευταία θέση ανάπτυξης και εξακολουθούν να κάνουν ό,τι μπορούν για να τον αφήσουν σ' αυτή.

ΠΗΓΗ patrisnews.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Toggle Footer
Top