8 Δεκ 2013
0 σχόλια

O Ελληνας φίλος του Νέλσον Μαντέλα μιλάει για το μεγάλο ηγέτη (VIDEO)

O Γιώργος Μπίζος, προσωπικός φίλος του Νέλσον Μαντέλα και ο άνθρωπος που τον υπερασπίστηκε όσο κανένας την περίοδο του Απαρτχάιντ μίλησε στο Euronews. 

Ήταν ο δικηγόρος του, αλλά και ο σύντροφος που συνέχεια τον επισκεπτόταν στην φυλακή. Έχει γράψει μάλιστα και βιβλίο για αυτό.

Στη Νότια Αφρική λένε ότι αν ο Μαντέλα είναι ο πατέρας της χώρας, εσείς είστε ο πνευματικός της πατέρας. Κύριε Μπίζο, σας καλωσορίζω στο Euronews.

Γ. ΜΠΙΖΟΣ: Ευχαριστώ και εγώ που μου δίνετε την ευκαιρία να μιλήσω στην Ελλάδα και τις άλλες χώρες του κόσμου.


Ε: Πως θα μου χαρακτηρίζατε με δυο λόγια τον Μαντέλα;

Γ.Μ.: Είναι ο άνθρωπος ο οποίος θυσίασε την ζωή του, όχι για τον εαυτό του, αλλά για το καλό του λαού της Νοτίου Αφρικής, του λαού της Αφρικής και των λαών του κόσμου.

Ε: Ποια στιγμή ή περιστατικό από την πολυετή φιλία σας ξεχωρίζετε εσείς περισσότερο;

Γ.Μ.: Το ότι ήταν διατεθειμένος να μη μείνει ως πρόεδρος περισσότερο από μια θητεία, να δώσει παράδειγμα και στους πολιτικούς της Νοτίου Αφρικής αλλά και προφανώς σε ολόκληρη την ήπειρο της Αφρικής που συνηθιζόταν να μένει ο πρόεδρος εφ’ όρου ζωής, καθώς αν και δήλωναν δημοκράτες, είχαν καταντήσει δικτάτορες.

Ε: Αλήθεια, πώς γνωριστήκατε με τον Μαντέλα;

Γ.Μ.: Γνώρισα τον Νέλσον Μαντέλα ως συμμαθητή το 1948. Ήταν πρεσβύτερός μου, έγινε δικηγόρος πριν από εμένα. Το ’54 δεν τον αναγνώρισε ένας δικαστής και τον ρώτησε «ποιος είσαι εσύ;». Απάντησε ότι «είμαι ο Νέλσον Μαντέλα και είμαι δικηγόρος». Τον ρωτά: «Πού είναι το χαρτί το οποίο δείχνει ότι είσαι δικηγόρος;». «Δεν το έχω μαζί μου», του απαντά, καθώς αυτό συνηθίζονταν. «Να φύγεις, δεν θα σου δώσω το δικαίωμα να μιλήσεις» του λέει τελικά ο δικαστής. Μου ανέθεσε την υπόθεση, την κερδίσαμε στο δικαστήριο και γίναμε πάρα πολύ καλοί φίλοι.

Ε: Επισκεπτόσασταν τον Μαντέλα σε τακτά χρονικά διαστήματα στη νήσο Ρόμπεν, όπου πέρασε τα 18 από τα συνολικά 27 χρόνια που ήταν φυλακισμένος. Τι θυμάστε πιο έντονα από εκείνην την περίοδο;

Γ.Μ.: Ήταν άνθρωπος ο οποίος ήταν αισιόδοξος ότι μια μέρα θα αποκτήσει ο λαός της Νοτίου Αφρικής την ελευθερία, τη δημοκρατία και ισότητα. Και όταν πρώτη φορά πήγα στο νησί, ήρθε με οκτώ φύλακες. Ερχότανε στη μέση αυτών των οκτώ ανθρώπων. Πήγα και τον αγκάλιασα. Με ρώτησε τι κάνει η οικογένειά του και μου είπε: «Γιώργο δεν είμαι εδώ για πολλά χρόνια, αλλά έχασα τους τρόπους μου, δεν σε σύστησα στην τιμητική μου φρουρά». Και σύστησε τον καθένα από τους φρουρούς.

Ε: Όταν αποσύρθηκε από την εξουσία, απέφυγε την οποιαδήποτε πολιτική παρέμβαση. Με εξαίρεση το θέμα του ΑΙDS. Γιατί;

Γ.Μ.: Διότι ήταν μυστική αρρώστια, την οποία δεν παραδέχονταν. Έχασε τον πρώτο του γιο από το AIDS. Η οικογένεια δεν ήθελε να γίνει γνωστό. Αυτός επέμενε να γίνει δημόσιο και κατηγόρησε μάλιστα τον τότε πρόεδρο, τον Μπέκι, ότι δεν έκανε αρκετά για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Ε: Κύριε Μπίζο, σας ευχαριστώ πολύ που μιλήσατε στο Euronews.



Πηγή: newmoney.gr
ΠΗΓΗ ΒΙΝΤΕΟ: euronews

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Toggle Footer
Top