28 Νοε 2020
0 σχόλια

ΕΛΙΑ Η ΤΙΜΗΜΕΝΗ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ

 

Κωστής Παλαμάς

Η ελιά

 

Είμαι του ήλιου η θυγατέρα

η πιο απ’ όλες χαϊδευτή.


Χρόνια η αγάπη του πατέρα

σ’ αυτόν τον κόσμο με κρατεί.


Όσο να πέσω νεκρωμένη,

αυτόν το μάτι μου ζητεί·

είμ’ η ελιά η τιμημένη.


Δεν είμ’ ολόξανθη, μοσχάτη

τριανταφυλλιά ή κιτριά·


θαμπώνω της ψυχής το μάτι,

για τ’ άλλα μάτια είμαι γριά.


Δε μ’ έχει αηδόνι ερωμένη,

μ’ αγάπησε μία θεά·

είμ’ η ελιά η τιμημένη.


Όπου κι αν λάχω κατοικία

δε μ’ απολείπουν οι καρποί·

ώς τα βαθιά μου γηρατεία

δε βρίσκω στη δουλειά ντροπή·

μ’ έχει ο Θεός ευλογημένη,

κι είμαι γεμάτη προκοπή·

είμ’ η ελιά η τιμημένη.


Φρίκη, ερημιά, νερά και σκότη,

τη γη εθάψαν μια φορά·

πράσινη αυγή με φέρνει πρώτη

στο Νώε η περιστερά·

όλης της γης είχα γραμμένη

την εμορφιά και τη χαρά·

είμ’ η ελιά η τιμημένη.


Εδώ στον ίσκιο μ’ αποκάτου

ήρθ’ ο Χριστός ν’ αναπαυθεί,

κι ακούστηκ’ η γλυκιά λαλιά του

λίγο προτού να σταυρωθεί·

το δάκρυ του, δροσιά αγιασμένη,

έχει στη ρίζα μου χυθεί·

είμ’ η ελιά η τιμημένη.



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Toggle Footer
Top