18 Οκτ 2015
0 σχόλια

Νέα τέλη κυκλοφορίας 2016 μαζί και τα ολοκαίνουργια Τέλη Δακτυλίου

Νέα τέλη κυκλοφορίας 2016 μαζί και τα Τέλη Δακτυλίου
Νέα τέλη κυκλοφορίας 2016 θα κληθούν να πληρώσουν φέτος εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, καθώς το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε αυξήσεις αλλά και μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων.


Παράλληλα σχεδιάζεται η καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.

Το «Τέλος Δακτυλίου», σύμφωνα με ο Εθνος θα αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.

Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο η άμεση επιβολή του «Τέλους Δακτυλίου» θα αποφέρει άμεσα περίπου 100 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία.

Το κόστος του «Τέλους Δακτυλίου» θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων που ανήκει κάποιο όχημα και θα ανέρχεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα ενώ στα φορτηγά θα αγγίζει έως και τα 350 ευρώ. Η διαδικασία εφαρμογής του «Τέλους Δακτυλίου» είναι απλή και εφαρμόζεται εδώ και χρόνια από άλλα κράτη-μέλη.

Ειδικότερα οι κάτοχοι οχημάτων θα πρέπει να προμηθεύονται το «ειδικό σήμα» που θα εκδίδεται είτε μέσω των ΚΕΠ είτε online το οποίο θα πρέπει να τοποθετούν στο μπαρμπρίζ του οχήματός τους καταβάλλοντας το ανάλογο τίμημα που θα υπολογίζεται με βάση την παλαιότητα του οχήματος.

Η τοποθέτηση του σήματος στο μπαρμπριζ θα είναι υποχρεωτική ώστε η Τροχαία να μπορεί άμεσα να ελέγχει αν κάποιο όχημα κινείται παράνομα εντός του Μικρού Δακτυλίου.

Πάντως όσο παλαιότερο είναι το αυτοκίνητο ή το φορτηγό τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κόστος απόκτησης του ειδικού σήματος με το οποίο θα μπορεί ο κάτοχος να κινείται στον Μικρό Δακτύλιο.

Στα παλιά αυτοκίνητα θα διατηρηθεί ο θεσμός των «μονών - ζυγών» ενώ στα νεότερα οχήματα η είσοδος στον μικρό Δακτύλιο θα είναι ελεύθερη αν το όχημά τους εκπέμπει κάτω από 140 γρ./CO2.

Τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Μικρό Δακτύλιο και χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν «Τέλος Δακτυλίου».

Για τα τέλη κυκλοφορίας οι αλλαγές που έχουν πέσει στο τραπέζι του ΥΠΟΙΚ περιλαμβάνουν: - αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ από ένα όριο εμπορικής αξίας και πάνω (π.χ. 30.000 ευρώ) που ταξινομήθηκαν μετά την 1/11/2010 και τα τέλη τους υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση το ύψος των εκπεμπόμενων ρύπων.

Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών τονίζουν ότι τα μηδενικά τέλη που απολαμβάνουν  τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο δεν πρόκειται να καταργηθεί, παρά μόνο για τα αυτοκίνητα σημαντικής εμπορικής αξίας (π.χ. άνω των 30.000 ευρώ).

Υπάρχει όμως και εναλλακτική πρόταση να μειωθεί το όριο για την απαλλαγή από τα τέλη από τα 99 στα 80 γράμμαρια.

Για τα οχήματα υψηλότερων ρύπων οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας θα κυμαίνονται  από 10% έως και 50% με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα άνω των 1.800 κ.ε. που κατά τεκμήριο είναι και υψηλότερης αξίας. - μείωση  έως και 30% των τελών κυκλοφορίας

για τα οχήματα που έχουν πρωτοταξινομηθεί πριν τον Νοέμβριο του 2010 και κυρίως αυτών  μεγάλου κυβισμού, δηλαδή  άνω των 2.000 ή 2.500 κ.ε. προκειμένου να δοθεί κίνητρο για να πάρουν πίσω τις πινακίδες που έχουν καταθέσει

Πηγή: dikaiologitika.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Toggle Footer
Top