9 Αυγ 2024
0 σχόλια

Εφορία: Μέσω myAADE από εδώ και πέρα

 

Οι ΔΟΥ είτε έκλεισαν είτε έγιναν Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ)

Έρχονται αλλαγές στις σχέσεις των φορολογουμένων με την εφορία με τις παλαιές εφορίες να μεταφέρονται σε νέες υπηρεσίες εξυπηρέτησης, έτσι ώστε να πετύχουν την πλήρη ψηφιοποίηση των συναλλαγών με την εφορία.

Συγκεκριμένα οι φορολογούμενοι της Αττικής υπάγονται πλέον στο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ), με αντίστοιχο Κέντρο στη Θεσσαλονίκη που αναμένεται να λειτουργήσει τον Νοέμβριο.

Για θέματα φορολογίας εισοδήματος ή ΦΠΑ, οι κάτοικοι των δύο πόλεων θα απευθύνονται αποκλειστικά στα ΚΕΦΟΔΕ, ενώ για υποθέσεις ακινήτων θα απευθύνονται στα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ). 

Από και πέρα, οι φορολογούμενοι της Αττικής θα αναφέρουν το ΚΕΦΟΔΕ στα παραστατικά και τις συναλλαγές τους.

Οι παλαιές ΔΟΥ έκλεισαν ή μετεξελίχθηκαν σε Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ).

Με τη νέα δομή, οι φορολογούμενοι της Αττικής και της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να απευθύνονται στα εξής κέντρα, ανάλογα με το θέμα που τους απασχολεί: ΚΕΦΟΔΕ για θέματα φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ, ΚΕΦΟΚ για θέματα ακινήτων, Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕΒΕΙΣ) για θέματα οφειλών, και στις ΥΦΕ για θέματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης.

Η εξυπηρέτηση των φορολογουμένων θα γίνεται είτε διαδικτυακά μέσω του myAADE είτε τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ

Τα ΚΕΦΟΔΕ θα αναλάβουν αρμοδιότητες σε θέματα φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, ειδικών φορολογιών και μητρώου, ενώ τα ΚΕΦΟΚ θα διαχειρίζονται υποθέσεις φορολογίας μεταβίβασης περιουσίας και κατοχής ακινήτων.

Οι υπηρεσίες είσπραξης των ΔΟΥ που καταργούνται πρόκειται να μεταφερθούν στα ΚΕΒΕΙΣ.

Οι νέες Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης θα παρέχουν υπηρεσίες όπως η παραλαβή κλειδαρίθμου και ΑΦΜ, η υποβολή αιτημάτων και η διαχείριση ακινησίας οχημάτων. 

Τα υφιστάμενα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων μετεξελίσσονται σε Γραφεία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, με δυνατότητα δημιουργίας επιπλέον γραφείων σε συγκεκριμένες περιοχές της Αθήνας.

Η εξυπηρέτηση θα γίνεται είτε με ραντεβού που κλείνονται ψηφιακά είτε με φυσική παρουσία, με βάση τις ανάγκες των φορολογουμένων.

Τέλος το νέο οργανωτικό μοντέλο εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες της ψηφιοποίησης και της αυτοματοποίησης των διαδικασιών, ενισχύοντας την αποδοτικότητα της φορολογικής διοίκησης και μειώνοντας το διοικητικό κόστος, όφελος το οποίο θα επιστραφεί στους πολίτες.


[dokari.gr]

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Toggle Footer
Top